§ 1.
Foreningens navn er GRUNDEJERFORENINGEN ‘GARBOGÅRD’. Dens hjemsted er
Stenløse.
§ 2.
Foreningens formål er at varetage medlemmernes fælles grundejerinteresser, herunder administration og vedligeholdelse af fælles veje, fortove, stier og arealer i det omfang disse funktioner ikke varetages af det offentlige.
§ 3.
Parcelejerne i GARBOGÅRD-udstykningerne 1, 2 og 3 skal være medlemmer af foreningen i henhold til tinglyst servitut. Selskaber optages på samme vilkår som enkeltpersoner, men skal anmelde én person, som er berettiget og forpligtiget til at udøve medlemsret/medlemspligt på selskabets vegne.
§ 4.
Ethvert medlem modtager et eksemplar af foreningens vedtægter.
§ 5.
Ophører et medlem at være ejer af en parcel i de omtalte udstykninger, bortfalder medlemskabet og vedkommende udtræder af foreningen uden krav på refusion af kontingent eller udbetaling af andel i foreningens formue.
Meddelelse om ejendommens overdragelse og dermed følgende udtræden for sælgeren og indtræden for køberen skal afgives senest 14 dage efter overdragelsesdagen. Den nye ejer hæfter overfor grundejerforeningen for sælgerens eventuelle restance.
§ 6.
Hver parcel betaler et helårligt kontingent, ens for alle medlemmer, som fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling efter et budgetforslag, udarbejdet af bestyrelsen. Kontingentet forfalder til betaling hver 1. maj og sidste rettidige indbetaling er udgangen af maj måned.
Et medlems stemmeret er suspenderet indtil ydelse og påløbne omkostninger, herunder advokatsalærer, er betalt, ligeledes for evt. gæld fra tidligere ejer.
Eventuelle restancer overgives til retslig incasso efter 1. juni. Samtlige omkostninger ved inddrivelse af gæld påhviler skyldner.
§ 7.
Generalforsamlingen har indenfor de i vedtægterne fastsatte bestemmelser den øverste myndighed i foreningens anliggender.
§ 8.
Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i marts måned. Sager, som af medlemmerne ønskes forelagt den ordinære generalforsamling, skal være formanden i hænde senest den 1. februar.
Indkaldelsen skal ske skriftligt med mindst 14 dages varsel og skal indeholde oplysning om mødetid, sted og dagsorden. Budgetforslaget samt det reviderede regnskab vedlægges indkaldelsen.
§ 9.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes efter bestyrelsens beslutning, eller når mindst 10 % af medlemmerne til foreningens formand fremsætter skriftlig begæring derom. Begæringen skal indeholde angivelse af, hvad der ønskes behandlet på generalforsamlingen, samt hvilke forslag, der ønskes sat under afstemning.
Bestyrelsen skal inden 8 dage efter begæringens modtagelse indkalde generalforsamlingen med mindst 14 dages og højst 1 måneds varsel.
§ 10.
På den ordinære generalforsamling foretages følgende behandling:
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning om foreningens tilstand og virksomhed i det forløbne regnskabsår.
3. Fremlæggelse af det reviderede årsregnskab og budgetforslag, herunder fastsættelse af kontingent og honorarer.
4. Indkomne forslag jf. § 8.
5. Valg af a) formand
b) bestyrelsesmedlemmer
c) revisorer
d) suppleanter
6. Eventuelt.
§ 11.
Afstemning foretages som regel ved håndsoprækning, medmindre skriftlig afstemning forlanges af bestyrelsen eller mindst 10 af de
fremmødte medlemmer. Afgørelsen af de forelagte sager finder sted ved simpelt flertal.
§ 12.
På generalforsamlingen har hver parcel en stemme. Stemmeretten kan udøves af en husstands fastboende myndige medlemmer eller af en anden iflg. fuldmagt. Ingen kan dog repræsentere mere end et fraværende medlem.
§ 13.
Til vedtægtsændringer kræves at beslutningen vedtages med 2/3 flertal af de fremmødte.
Til beslutning om foreningens opløsning kræves at mindst 2/3 af medlemmerne er til stede, og at beslutningen vedtages med mindst 2/3 flertal af de fremmødte.
Er 2/3 af medlemmerne ikke repræsenteret på generalforsamlingen, men er forslaget i øvrigt vedtaget med 2/3 af de repræsenterede stemmer, indkaldes inden 14 dage til ekstraordinær generalforsamling, på hvilken forslaget kan vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer, uden hensyn til antallet af fremmødte medlemmer.
§ 14.
Over forhandlingerne på generalforsamlingen føres en protokol, der underskrives af dirigenten og de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer og danner bevis for, hvad der er sket på generalforsamlingen.
§ 15.
Foreningens bestyrelse består af 4 medlemmer og 1 formand valgt blandt foreningens medlemmer på den ordinære generalforsamling.
Bestyrelsen konstituerer sig selv, bortset fra formandsposten, med næstformand, kasserer, sekretær og menigt bestyrelsesmedlem.
Formanden vælges for et år ad gangen. Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, således at 2 afgår på lige år og 2 på ulige år.
Der vælges 2 revisorer, 2 suppleanter og 1 revisorsuppleant, alle for 1 år.
§ 16.
Bestyrelsen forestår den daglige ledelse af foreningen og varetager dennes anliggender i overensstemmelse med vedtægterne. Foreningen tegnes af formanden og et bestyrelsesmedlem i forening, eller 2 bestyrelsesmedlemmer i forening.
Afhændelse eller pantsætning af fast ejendom kan dog kun ske iflg. generalforsamlingsbeslutning.
§ 17.
Bestyrelsesmøder afholdes så ofte formanden eller bestyrelsen finder det nødvendigt. På bestyrelsesmøder træffes beslutninger ved simpelt flertal. For at beslutningerne skal have gyldighed, må mindst 3 af bestyrelsens medlemmer være til stede. Der føres en protokol, som underskrives af mødedeltagerne.
§ 18.
Kontingent indbetales til den af foreningen anviste konto.
Udarbejdelse af regnskab varetages af kassereren.
§ 19.
Regnskabsåret går fra 1. januar til 31. december. Inden hvert års 20. januar afleveres regnskabet til formanden, der tilstiller revisorerne det. Revisorernes udsættelser skal besvares inden 8 dag.
§ 20.
Foreningen opløses iflg. de i § 13 indeholdte regler. Opløsning kan ikke finde sted sålænge der påhviler foreningen gældsforpligtigelser. En evt. formue skal tilgå velgørende formål, bestemt af generalforsamling.
– – – – – –
Vedtaget på ekstraordinær generalforsamling den 9. april 1980. Seneste ændringer vedtaget på den ordinære generalforsamling den 14. marts 2010.